Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu

Lima

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan en Ingeborg

12 Juli 2014 | Peru, Lima

Hallo!

Gisteren zijn we na een lange maar rustige vlucht aangekomen in Lima. Het was even wennen aan alle drukte van deze wereldstad maar uiteindelijk zijn we goed aangekomen in het hostel. Ingeborg schrok wel een beetje bij het zien van de kamer en het sanitair. De kamer had geen ramen maar alleen een deur met een bovenlicht wat uitkwam op de receptie. Het sanitair was ook niet bijzonder maar goed ze heeft het overleefd. Vandaag heeft in het teken gestaan van kerken en kloosters bezoeken en daarnaast zijn we gaan kijken bij het wisselen van de paleiswachten,. De wisselingsceremonie had wat weg van de communistische parade in China maar was wel leuk om te zien. In de kerken en kloosters hebben we ons verbaasd over de hoeveelheid kunst en relekwie"en maar voornamelijk over he feit dat er nauwelijks tot geen invloeden van eerdere religies uit peru in deze kerken en kloosters terug te zien was.
Nu zitten we Nederland-Brazilie te kijken in de wachtruimte van de bus. Iedereen is hier voor Brazilie en wij juichen vrolijk voor Nederland. Over 1,5 uur stappen we in de bus naar Arequipa waar we morgenochtend aan zullenkomen. Daar krijgen we eerst een rondleiding door de stad en dan gaan we een plan trekkem voor de komende dagen. Nu begint de tweede helft van de wedstrijd dus is het verslag weer af!

• 12 Juli 2014 - 23:22

Mieke:

Hoi Dirk-Jan en Ingeborg.
    wat leuk dat we nu op de hoogte kunnen blijven van jullie reis, en wat leuk dat jullie in de wachtruimte van de bus naar het voetbal zitten te kijken. Hopelijk kunnen jullie blijven juichen voor Nedereland, dan weten ze daar ook meteen waar jullie vandaan komen.Geniet verder van jullie reis, en wij gaan strakjes lekker slapen.
    gr. Papa &Mama

• 12 Juli 2014 - 23:28

Christien:

Tja dat is even schrikken, zo'n kamer in het hostel. Wij hebben helaas in Chili ook een keer een soortgelijke verrassing gehad.
    Op naar Arequipa! Geniet morgenvroeg van het laatste stuk van jullie rit als het licht begint te worden. De aanblik van de woestijn en de ligging van de stad is een bijzondere ervaring.
    Slaap lekker maar geniet nog maar even van Nederland Brazilië, daar ziet het er voorlopig goed uit. Op naar de stad met het mooie klooster, de kathedraal, het ijsmeisje.
    Knuffel
    Christien en Diederique