lima snif snif - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu lima snif snif - Reisverslag uit Lima, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu

lima snif snif

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan en Ingeborg

31 Juli 2014 | Peru, Lima

hallo!

Helaas al weer ons laatste reisverslag want vanavond stappen we weer in het vliegtuig naar huis. Na ons laatste verslag zijn we terug gegaan naar cusco. Hier hebben we eerst eens lekker uitgeslapen voor we aan de rest van de verkenning van cusco zijn begonnen. Daarna hebben we het aardsbischoppelijk rondje gedaan langs vele kerken en het aardsbischoppelijk paleis van cusco. Het waren 2 nationale feestdagen omtrent de onafhankelijkheid en in cusco ook ter ere van een heilige maagd.De volgende dag begon de processie precies voor onze neus dus hebben we de processie nog gezien. Was indrukwekkend om te zien. Daarna in de bus gestapt voor onze lange rit terug naar lima. De rit zou 21,5 uur duren maar na 2 uur in de bus te hebben gezeten kwamen we stil te staan want er bleken wegwerkzaamheden te zijn en we konden er pas na 2 uur langs. We mochten wel evem de bus uit zei de juffrouw. Nou de bus stond nog geen vijf minuten stil in de middle of nowhere of als bijen op de honing kwamen de lokals als aangerend met hun karretjes met drinken en eten om al die zielige toeristen hun waar te kunnen verkopen. Uiteindelijk kwamen we na 23 uur in lima aan. Hier een taxi genomen maar na honderd rondjes te hebben gereden bleek de taxichauffeu niet te weten waar ons hostel was en waren de wegem in het centrum nog afgesloten ivm de nationale feestdag van de dag ervoor. Uiteindelijk zijn we maar uitgestapt en gaan lopen vanaf een punt dat wij herkenden. Savonds toen maar eens extra bijzonder uit eten gegaan omdat he onze laatste avond zou zjn. We hebben maar geen cavia gegeten, dat is hier de nationale eetgewoonte om er 1 per week te eten. Vandaag gaan we nog even naar een park met fonteinen en dan stappen we in het vliegtuig en zullen dan vrijdag rond 20 uur in dusseldorf onze voeten weer op de grond zetten na deze onvergetelijke reis!

Tot morgen!

• 31 Juli 2014 - 17:23

Mieke:

Hallo Dirk-Jan en Ingeborg

voor jullie jammer dat de reis voorbij is, voor ons heerlijk om jullie straks weer terug te zien.
    wij wensen jullie een hele voorspoedige reis terug naar Dusseldorf en daarna een goede autoreis terug naar Graslinnen.

gr. Papa en mama

• 31 Juli 2014 - 19:55

Christien En Diederique:

Hoi Ingeborg en Dirk Jan,

Tja aan alle mooie dingen komt een eind, maar het leuke van reizen is dat je er samen nog jaren, zo lekker van kunt nagenieten, thuis op de bank als jullie op de computer alle foto,s bekijken, mijmerend voor jullie mooiste foto's die netjes afgedrukt zijn en ergens in huis hangen te pronken, of gewoon bij een goed glas wijn jullie verhalen vertellend aan elkaar, bij Mieke en Albert, aan ons en al jullie vrienden en collega's.
    Goeie reis naar Dusseldorf en snelle rit naar huis en geniet van jullie lekkere bedje thuis.Welterusten.
    Ook wij slapen vanavond lekker in ons huisje op het water. Eindelijk!

Groetjes,
    Christien en Diederique