bussen, kerken en kloosters - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu bussen, kerken en kloosters - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Dirk-Jan en Ingeborg - WaarBenJij.nu

bussen, kerken en kloosters

Blijf op de hoogte en volg Dirk-Jan en Ingeborg

15 Juli 2014 | Peru, Arequipa

hallo!

Gisteren zijn we aangekomen in Arequipa. Na een rit van 16,5 uur met de bus waren we blij dat we er uit mochten. De bus was heel mooi en onze stoelen waren alsof we in de bussiness class van het vliegtuig zaten. Om ongeveer 22 uur waren we beide in slaap gevallen en lagen heerlijk als en blok beton te slapen toen we bruut wakker gemaakt werden omdat onze stoelen rechtop moesten want de mevrouw achter ons was niet goed geworden en moest de bus uit worden getild. Voor er tot ons doordrong wat er gebeurde werd er met 2 man een behoorlijke zware vrouw onder de oksels em benen uit de bus gesjouwd. Binnen 5 minuten reed de bus daarna weer weg. Ben benieuwd of ze haar daar gewoon gedumpt hebben of dat er iets van een ambulance daar klaar stond ofzo. Nou goed toen weer wat uurtjes geslapen en gelezen en de laatste uurtjes toen het weer licht was de uitgestrekte kale vlaktes bekeken. Nadat we in ons hostel waren aangekomen hadden we afgesproken met de organisator van onze tour naar de colca canyon. Imgeborg heeft iets luxe geboekt haha. We hebbe 2 dagem lang de beschikking over een prive gids en chauffeur die ons gaan rondeiden door de coca canyon. De eigenaar van het excursiebureau had no niet direct in de gaten dat we vriendje en vriendiinnetje waren aangezien ze hier in peru als wettelijke status alleen gehuwd of single kennen. Toen hiij uteindelijk vroeg wat we dan van elkaar waren, vroeg hij ofwe op huwelijksreis waren want dan ging hij proberen de bruidsuite voor ons te regelen. Wij zeiden van niet maar hij vondhet tochwel een leuk idee van zichzelf dus we moestn maar gewoon ja zeggen als ze het vroegeninhet hotel want hij ging de bruiduite voor ons proberente regelen.
Vandaag dan maar eens begonnen aan de verkenning van Arequipa. We zouden beginnen met de kathedraal en dan naar het museum van het ijsmeisje gaan. Toen we bijna bij de kathedraal warem realiseerde we ons dat dj een korte broek aan had en dat niet kan als we naar een kerk wilden. Dus toen toch maar begonnen met het museum van het ijsmeisje. Dit is een museum wat draait om de vonst van een kindoffer uit de inca tijd. Tijdens een expeditie in de jaren 90 iis er een geofferd meisje gevonden in een vulkaan krater. Oorspronkelijk dacht men dat ze op de vulkaan achter gelaten was en dood gevroren maar na mri onderzoek bleek ze te zjn gedood door een slag op haar slaap en toen geofferd. Ze is nu te bezichtingen in een koelvitrine waar ze bij een hoge luchtvochtigheid bij -20 bewaard wordt. Na het museum zijn we terug gegaan naar het hostel om dj een lange broek aan te latem doen. Daarna dan toch naar de kathedraal en daarna naar het santa catelina klooster. In dit klooster was vroeger een hoofdbezigheid het bakkem van koekjes en taartjes. Je zag dan ook heel veel keukens en ovens in de verschillende kamers. Het leek net een klein dorpje. Ingeborg vond dat wel wat, de hele dag koekjes en taartjes bakken maar haar slaapkamer vond ze toch te sober dus uiteindelijk heeft ze zich niet ingeschreven om te blijven al wonen er nu nog nonen van 18 en 25 jaar oud.
Morgen gaan we weer verder op verkenning en gaan we vermoedelijk een mannenklooster bezoeken zodat we ook voor dirk jan een mooi plekje kunnen uitkiezen. Daarnaast dan toch ook nog maar een city tour met gids morgen en dan vertrekken we woensdag om 6 uur sochtends op onze huwelijksreis!

• 15 Juli 2014 - 21:13

Mieke:

Hallo Dirk-jan en Ingeborg
    Wat een leuk verslag, maar ga eerst maar op huwelijksreis en dan naar het klooster.Je had toch wel je nette pak bij je en Ingeborg haar mooie Inka poncho?.wat zien jullie toch weer ontzettend veel en wat maak je weer van alles mee. Ga verder met genieten van jullie fantastische reis.
    Thuis bij de schildpadden gaat het ook goed, ze eten als de beste.
    wij kojken weer uit naar het volgende verslag.
    Dikke knuffel Papa en Mama

• 17 Juli 2014 - 06:25

Moniek:

Stopte jullie bus ook weleens om verkopers met enorme hoeveelheden lekkers
    en gekke drankjes/zakjes chips etc door de bus te laten gaan? Ben benieuwd.

Mo